Regio – En die trend zet door. Door de inflatie en hoge brandstofprijzen vieren mensen vaker vakantie in eigen land. Dat kamperen bij de boer relatief betaalbaar is, speelt dit jaar ook een rol bij de stijgende populariteit.
“Boerderijcampings hebben geen zwembaden, geen tennisbanen, geen disco’s en geen restaurants. Omdat wij daar niet in hoeven te investeren, kunnen we de prijs laag houden. En daar is momenteel behoefte aan”, zegt Bas van Mill, voorzitter van de Stichting Vrije Recreatie (SVR).

Gasten boeken vroeger
Chantal Jansen, die met haar man eigenaar is van Camping ’t Oude Willemsveldt, merkt inderdaad dat het goed loopt met de boekingen. “Eerder wachtten mensen met boeken totdat ze zeker wisten dat het mooi weer zou worden. Nu boeken ze vroeger om zeker te weten dat ze wel een plekje hebben.”
Jansen stond vandaag op de SVR-vakantiebeurs in Martinaplaza in Groningen. “We staan daar om nieuwe klanten te werven en om contact te hebben met mensen die al jaren komen. Het is heel druk dit jaar. Het zijn leuke mensen allemaal. Ze zijn echt geïnteresseerd en willen er echt uit. Zodra het mooi weer is willen ze weer kamperen.”